facebook-application-icon-147413

Mis on sotsiaalmeedia? Parimad sotsiaalmeedia kanalid teie ettevõtte turundamiseks?

Mis on sotsiaalmeedia? Sotsiaalmeedia viitab veebisaitidele ja rakendustele, mis on disainitud inimestele tõhusalt reaalajas sisu jagamiseks. Mõnede inimeste jaoks tähendab sotsiaalmeedia mõiste nende nutiseadmetel asuvaid rakendusi, kuid tegelikus on, et see kommunikatsiooni tööriist loodi ikkagi algselt arvutitel kasutamiseks. See väärarusaam tuleneb asjaolust, et enamik sotsiaalmeedia kasutajaid pääseb oma tööriistadele ligi just rakenduste kaudu.

See võimalus jagada fotosid, arvamusi, sündmusi ja palju muud on muutnud meie alulaadi ja ka äritegemise viisi. Jaemüüjad, kes kasutavad sotsiaalmeediat oma turundusstrateegia lahutamatu osana, näevad tavaliselt mõõdetavaid tulemusi. Kuid eduka sotsiaalmeedia võti on see, et te ei käsitleks seda kõrvalise tegurina, vaid suhtuks sellesse sama hoolikalt ja lugupidavalt, kui kõikidesse teistesse turundustegevustesse.

Seal on olemas mitmed erinevaid sotsiaalmeedia kanalid, kuid mitte kõik ei tööta teie ettevõtte heaks, nagu võisite algselt arvata. Oma ettevõtte turundamise ja äriliste eesmärkide saavutamiseks on alati kasulikum siduda ennast mõne üksiku populaarseima sotsiaalmeedia turundus kanaliga kui käed lüüa iga ettejuhtuva platvormiga, lootes, et te jõuate teile vajaliku sihtrühmani. Vastupidiselt üldsuse arvamusele võite te sellega endale ennem kahju kui kasu tekitada.

Nii suure hulga sotsiaalmeedia kanalite tõttu võib selle õige kasuks otsustamine kujuneda üsna raskeks ülesandeks.

Kas liituda säutsude pidevaks lisamiseks Twittreri kontoga? Kasutada Facebook Business Manageri või hoopis midagi muud teie kaubamärgi laiendmiseks.

Kui küsida, millised sotsiaalmeedia kanalid aitavad teie ettevõtte poolt pakutavatel teenustel või toodetel jõuda teile sobiva sihtrühmani, siis peaksite te eelkõige vaatama nende poole, mida te näete allpool koostatud nimekirjas.

Seal on olemas veel mitmed teised ja üsna populaarsed sotsiaalmeedia platvormid, kuid need ei oma ühel või teisel põhjusel kasutajate seas nii suur tähtsust.

Nii nüüd liigume edasi selle tähtsama nimekirja juurde:

Facebook

Facebook on kaugelt suurim sotsiaalmeedia kanal oma igakuise rohkem kui 1 miljardi ja 665 miljoni igapäevase kasutajaga ning 645 miljoni iganädalaste kohalike ettevõtete lehtede vaatamisega. Facebooki võib võtta kui sotsiaalset kodu teie ettevõtte jaoks internetis. See on koht, kuhu inimesed võivad minna oma sõnumi jätmiseks, toodete ja fotode lehitsemiseks või teiega suhtlemiseks. Nii suure hulga sihitud potentsiaalsete klientide tõttu on vajadus teie ettevõtte lehe järgi täiesti loomulik. Samas pidage meeles, et ettevõtete lehed vajavad pidevat uuendamist, mida te saate teha, lisades iganädalaselt värsket ja kasulikku sisu.

Twitter

Twitter on sotsiaalmeedia sait, mis on mõeldud uudiste, meelelahutuse, spordi, poliitika ja kõige muuga seonduva edastamiseks oma kasutajatele. Erinevalt teistest teistest sotsiaalmeedia kanalitest pannakse Twitteri juures rõhku just reaalajas info edastamisele – kõik, mis toimub nüüd ja praegu.

Üheks teiseks Twitteri eripäraks on see, et teil lubatakse oma säutsus(tweet) kasutada ainult 280 tähemärki ning Jaapanis, Koreas ja Hiinas on selleks limiidiks lausa 140 tähemärki, samas kui kõikides teistes sotsiaalmeedia võrgustikes on see limiit tunduvalt kõrgem.

Pinterest

Pinterest on keeruline sotsiaalmeedia kanal ja sa peaksid seda kasutama ainult juhul, kui teil on jagada muljetavaldavaid pilte oma ettevõtte tutvustamiseks. Ettevõtted, kes toovad Pinterestis välja kvaliteetset visuaalset sisu, omavad teiste ees märgatav eelist.
Pinterest on koht, kuhu inimesed lähevad avastama ja ostma uusi asju ning mille peamiseks eesmärgiks erinevalt teistest sotsiaalmeedia saitidest ei ole sihtrühmani jõudmine. Väidetavalt 78% kasutajatest ütlevad, et erinevate kaubamärkide poolt näidatav sisu Pinterestis omab olulist tähtsust. See annab teie kaubamärgile ainulaadse võimaluse kujundada nende ostuotsuseid.
Kui Pinteresti kasutajad tahavad olla inspireeritud proovima ja ostma uusi asju, siis Pinteresti kohalolek toob teie kaubamärgi just nendeni. Siin on mõned näpunäited kuidas kasutada Pinteresti teie ettevõtte äriliste eesmärkide saavutamise jaoks.

Instagram

Kui sa pole sellest veel teadlik, siis Instagrami puhul on tegemist fotode-jagamis programmiga. Peamiseks Instagrami eeliseks teiste fotode-jagamis programmide ees on see, et tegu on tasuta rakendusega, mida on on võimalik alla laadida mis tahes seadmetesse. See võimaldab kasutajatel ühe lihtsa nupuvajutusega piltidele rakendada mitmeid erinevaid filtreid. Ära seo enda ettevõtet Instagramiga, kui te ei kasuta nutitelefoni. Teil on võimalik küll oma Instagrami kontot hallata läbi arvuti, kuid fotode üleslaadimiseks on vajalik siis nutitelefoni olemasolu. Statistiliste andmete kohaselt on Instagrami kasutajaid 130 kuni 150 miljonit, kuid kõigepealt peate mõistma nende kasutajate demograafiat ja otsustama, kas see on teie ettevõtte jaoks õige sihtrühm. Enamik ehk 70% Instagrami kasutajatest on naised ja vanuses 18 – 35.

Linkedln

Linkdln on nüüdseks rohkem kui lihtsalt töö leidmiseks mõeldud portaal. See on arenenud professionaalseks sotsiaalmeedia kanaliks, kus oma tööstuse eksperdid jagavad omavahel sisu ja ehitavad enda isikliku kaubamärgi.

Et aidata teil LinkedIni ettevõtte lehe jälgijate hulka kasvatada, oleme me kirjutanud blogipostituse, mis hõlmab lihtsat selle jaoks mõeldud strateegiat.

Linkdln pakub ka mitmeid reklaamimisvõimalusi, nagu näiteks sisu abil teie ettevõtte ellu äratamine, isikupärastatud reklaamide saatmist Linkdlni postkastidesse ja reklaamide kuvamist saidi küljel.

Youtube

Tegu on maailma populaarseima videodele suunatud saidiga, millel on hinnanguliselt üle 1 miljardi unikaalset igakuist külastajat. YouTube’i laetakse teadaolevalt igas minutis üles 100 tunni jagu videosid. Suureks faktoriks on see, et otsingumootoritest on Youtube suuruselt Google’i järel teisel kohal.

Alustamiseks saate oma kaubamärgi jaoks luua YouTube’i kanali, kuhu te saate oma videoid vaatamiseks, kommenteerimiseks ja jagamiseks üles laadida.

Siin on veel mõned, kuid “maailma” mastaabis mitte nii laialdaselt kasutatavad sotsiaalmeedia kanalid:

WhatsApp
Messenger
Tumblr
Reddit
Viber
Snapchat
Telegram
Medium

Kokkuvõtteks

Pidage meeles, et liiga paljudes sotsiaalmeedia kanalites viibimine võib mõjutada teie tootlikkust ja tulemusi. Teades, millistele platvormidele keskenduda, on teil võimalik oma ettevõtet tõesti aidata.

Loodan, et ülaltoodud suhtlusportaalide loetelu, mis sobib erinevatesse kategooriatesse nagu mängimine, sõprade saamine, tutvumine, fotode jagamine ja ajaveeb, osutub teile väärtuslikuks.

Tags: No tags

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *