landing page header

Mis on maandumisleht? Millised on selle parimad näited ja tavad?

Digitaalses turunduses on maandumisleht eraldiseisev ja spetsiaalselt turunduslikel eesmärkidel loodud veebileht. Tegu on lehega, kuhu teie külastaja maandub pärast emaili lingile või siis mõnele Google`i, Bingi, Youtube`i Facebooke`i, Instagrami, Twitteri või siis mõnele teisele sarnases kohas asuvale reklaamile klõpsates.

Erinevalt veebilehtedest, millel on üldjuhul palju erinevaid eesmärke, on maandumislehed kavandatud ainult ühe suunitlusega, mida nimetatakse “tegevusele kutsumiseks” (lühendatult CTA ehk “call to action”).

Just selle tõttu ongi maandumislehed parimaks võimaluseks turunduskampaaniate konversioonimäärade parandamiseks ja müügikulude kahandamiseks.

See on ka kohaks, kus võivad erinevad maandumislehed sobida turundustegevuste sekka:

Nagu te ülal näete, eksisteerib maandumisleht endiselt ka pärast seda, kui teie potentsiaalsed kliendid klikivad mõnel turunduskanalil asuval reklaamil. See on ka kohaks kus leiavad aset konversioonid.

Allpool näeme me kõrvuti asetatud kodu- ja maandumislehte. Seal näete, et nende erinevuseks on see, et kodulehel on suurel hulgal mitmeid erinevaid linke, kui maandumislehel selle eest on neid ainult üks. See kõik on täiesti tavapärane.

Kui avalehel asub kümneid erinevaid tähelepanu tõmbavaid elemente, siis maandumisleht on fokusseeritud ainult ühele kindlale asjale. Kui teie maandumislehel on väiksemas koguses konversioonide arvu suurendavaid linke, ei esine seal ka nii palju häirivaid klõpsatusi, mis suunavad teie külastajaid tegevusele kutsumisest (call to action) eemale. See on ka põhjuseks, miks kogenud turundajad kasutavad pühendunud maandumislehti liikluse sihtkohana.

Loomulikult näeb koduleht välja silmapaistev, kuna see toob esile teie kaubamärgi, laseb inimestel avastada laia toodete valikut ja ettevõtte kohta käivat informatsiooni ning selle väärtusi. Siit on võimalik külastajatel liikudes mis suunas tahes. Kandideerida töökohale, lugeda pressiväljaandeid, tutvuda teenustetingimustega, lisada postitusi kommuunidesse jne.

Kuid see ei tähenda seda, et nad viiksid läbi seal mõne ostutehingu ja see on ka tegelikult selle mõtteks.

Maandumisleht teenindab inimesi täielikult teisel eesmärgil. Ühtse pakkumise ülisuurte reklaamide abil reklaamimisega. Ühtseid reklaame reklaamides nähakse nende kallal tõsiselt vaeva, et muuta külastajad potentsiaalseteks klientideks. Nii toimub kaubamärgile suunatud liikluse teisendamine veelgi tõhusamalt. Sellest tulebki maandumislehtede võimekus.

Maandumislehtede tüübid

Seal on olemas palju erinevaid ja teie ettevõttest sõltuvaid valikuid, kui peamiselt kasutatavaid maandumislehtede tüüpe on tõesti ainult kaks:

“Lead Generation Landing Pages”, mida nimetatakse ka “lead gen” või “lead capture” lehtedeks, mis kasutavad vorme nende tegevusele kutsungitena. Kõnealune vorm tegeleb pidevalt toodete vastu huvi tundvate ettevõtete või individuaalide kohta andmeid, nagu näiteks külastajate nimed ja emaili aadressid.

Nii B2B turundajad ja hinnalisi tooteid müüvad ettevõtted kasutavad seda tüüpi maandumislehti potentsiaalsete klientide nimekirja koostamiseks. Aegajalt pakuvad nad kontaktinfo vastu internetipõhiseid raamatuid ja videoloenguid. E-Kommerts kaubamärgid kasutavad ka neid ettevõtete maandumislehti nimekirjade koostamisel.

Klõpsamise maandumislehed ehk CTR: sageli e-kommertsja SaaS turundajate poolt kasutatavad CTR lehed suunavad otsemaid müügi ja tellimuste juurde. Üldjuhul on neil selleks CTA ehk tegevusele kutsungi nupp, mis saadab külastaja kassasse või lõpetab tehingu.

 

  • Liikluse suunamine maandumislehtedele

Maandumislehe toimimiseks tuleb selle kogumiks täita külastajatega. Teie õnneks on seal olemas selle jaoks palju võimalusi. Vaatame üle mõned igapäevasemad maandumislehtedele suunatud liikluse allikad.

  • Tasuline otsinguliiklus

Enamike otsingumootoritega kaasnevad makstud reklaamid. Kui keegi midagi otsingumootorite abil internetist otsib, ilmuvad need selgelt märgistatud reklaamid teie tulemuste lehel. Siin selle tüüpiline näide:

Erinevalt teistest tulemustest on maksa-kliki (pay-per-click) reklaamid turundajate poolt eelnevalt valmistatud ja makstud. Lisaks saab ka sellele klõpsaja võlutud selle teksti ja visuaalse poole poolt. Ja suure tõenäosusega olete te ka sihtinud nende sihtrühmi otsinguterminite, demograafiliste andmete või nende sirvimisajaloo alusel ilmutatud huvide põhjal.

Reklaami loomisel on äärmiselt oluliseks teguriks see, et te määraksite ära selle, kuhu link teie külastajad suunab. Loomulikult võite te nad saata ka oma kodulehele, kuid palju parem on luua eraldiseisev maandumisleht, mis on teie reklaamtekstiga kooskõlas ja pakub selget tegevusele kutsungit.

  • Tasuline sotsiaalne liiklus

Teie sotsiaalmeedia saitidel nagu Facebook, Instagram, Twitter või isegi Linkedln reklaamide juhtimine on äärmiselt äge viis sihtrühmade ja kogukondade sihtimiseks, eelkõige nende kes on huvitatud teie brändist.

Selle asemel, et reklaamida inimestele, kes otsivad mõne fraasi abil otsingumootorist selgelt märgistatud ja makstud reklaame, peaksite te seda tegema hoopis nendele kes tahavad oma kaubamärki sotsiaalmeedias esile tuua. Asja ilu seisneb eelkõige selles, et siin saate te jõuda oma potentsiaalsete klientideni isegi enne, kui nad alustavad mõne teie toote otsimist – või isegi selle vastu huvi tunnevad.

Sellekõrval, et pakkuda täiustatud sihtimisfunktsioone, on igal sotsiaalmeedia kanalil olemas tema isiklikud omapärad. Nagu näiteks Instagram, mis töötab hästi küll toodete ja elustiiliga seotud kaubamärkidega, mis on tugevalt silmapaistvad. Kuid teisest küljest B2B turundajad eelistavad kindlates tööstusharudes töötavate spetsialistideni jõudmiseks Linkedln`i.

  • Emaili kampaaniad

E-Posti turundusest räägitakse tihtipeale, kui maailma efektiivseimast turunduskanalist tänu selle laiale ulatusele ja madalatele kuludele võrreldes teiste platvormidega. Uuringud on näidanud, et aastaks 2022 on maailmas olemas umbkaudu 4.2 miljardit E-Posti kasutajat, mis rohkem, kui pool maailma elanikkonnast.

Võimsa e-kirjade ja maandumislehtede kombinatsiooni abil on võimalik hõlpsasti siluda eksisteerivate ja täiesti uute klientide vahelisi suhteid. Pärast kontaktide loendi koostamist laseb teie hoolikalt koostatud e-kirjade loetelu lugejaid oma pakkumisega ahvatleda, samal ajal kui maandumisleht täidab üksikasjad ja suunab külastajaid üleskutse poole.

  • Orgaanilise otsingu liiklus

Termin orgaaniline liiklus viitab kõikidele külastajatele, kes tulevad mittemakstud allikatest – nagu Google`i otsingutulemuste alumine pool. Luues kaasahaarava ja juriidiliselt kasuliku sisu teie veebisaitidele või maandumislehtedele, võite te olla kindel, et teie ettevõtte ilmub edaspidiselt sagedamini soovitud kohas ja seotud otsingutes.

Selle nimetamine mittemakstuks võib olla teie jaoks natuke eksitav. Kuigi see ei tähenda, et siinkohal ei investeerita ei aega ega ka raha. Oleks see vaid nii. Seal on olemas terve professionaalide meeskond, kes on pühendunud Google`ist nii suures osas liikluse välja pigistamisele, kui vähegi võimalik, läbi hoolikalt tasakaalustatud strateegia, tehniliste teadmiste ja muljetavaldava sisu loomise. Lühidalt öelduna on see otsingumootrile optimeerimine ehk SEO. Lisainformatsioon: maandumislehtede jaoks mõeldud SEO.

Miks mitte omanda veel mõningaid lisateadmisi?

Nüüd, kui teil on baasteadmised omandatud, lähme ja vaatame, milliseid võtmeelemente teie maandumislehed peaksid omama.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *