ab-test-testing

Mis On A/B Split Testing ehk A/B Testimine?

“Kas Google Adwords A/B Split Test ehk A/B Testimine annab tõesti resultatiivseid tulemusi?”

Esimese asjana võin ma julgelt väita, et Google Adwordsi reklaamid ja nende vahelised A/B Split Testid annavad väga resultatiivseid tulemusi. Kui läbi orgaaniliste tegevuste positiivsete tulemuste saavutamine võtab kuid, siis Google Adwordsi reklaamide ja A/B Split Testide abiga jõuavad oodatud tulemused teieni päevade või isegi tundidega.

Google Adwordsi A/B Split Testid e. “a/b testimine“, tähendab lihtsustatuna Google Adwordsi reklaamide omavahelist võrdlust.

Esimeseks peate te tegema kindlaks, et te omate Google’i kontot(Google Account), sest ilma selleta ei oled teil võimalik luua omale Google Adwordsi kontot(Google Adwords Account).

Google’i kontot on teil võimalik luua siit.

SIIN NÄETE SAMM-SAMMULT KOGU PROTSESSI:

1. Nüüd peale Google’i konto loomist, peate te esimese sammuna minema Google Adwordsi avalehele ja seal konto loomiseks klõpsama nupule “Alustage Kohe”.

 

 

2. Järgmiseks peaksite te jõudma lehele, kust te saate omale luua uue konto klõpsates nupule “NEW GOOGLE ADS ACCOUNT”. Juba eksisteerivasse kontosse on teil võimalik sisse logida “Use Google Ads as…” alt.

3. Kogu protsessi järgmisel sammul peate te looma oma esimese reklaami, olgu see siis mõeldud mistahes eesmärgi saavutamiseks, sest suure tõenäosusega kustutate te selle reklaami peagi, kuna see reklaam on mõeldud eelkõige selleks, et teil oleks võimalik oma Adwordsi konto seadistamist jätkata.

Reklaami loomisel on teil võimalik valida kolme variandi vahel:

Get more Calls – reklaam, mis on mõeldud kommunikatsiooni parandamiseks

Get more visits to your physical location – selle reklaam luuakse lootuses, et teie ettevõtte külastajate arv kasvaks

Get more website sales or sign-ups – antud reklaam luuakse eesmärgil, et suurendada oma ettevõtte konversioone ehk müügitulemusi

 

 

4. Loome näiteks reklaami “Get more website sales or sign-ups”. Siin saame lisada oma ettevõtte nime joonele “Business name” ja domeeni joonele “Business website”, milleks mina olen pannud oma ettevõtte nime ja domeeni.

 

 

5. Järgmiseks saame me valida oma reklaamile sihtrühma ehk oma klientuuri. Kuid hetkel ei oma see ega teised demograafilised andmed meie jaoks mingisugust tähtsust, sest nagu eelnevalt räägitud, see reklaam on mõeldud ainult selleks, et teil oleks võimalik üles seada oma Google Adwordsi konto. Seepärast liigume lihtsalt edasi klõpsates nupule “Next”.

 

 

6. Tegelikult ei oma antud reklaami puhul miski ka järgnevas osas meie jaoks tähtsust, aga siit edasi liikumiseks on üht teist vaja teil siiski valida.

Teie poolt inimestele pakutavateks teenusteks või toodeteks valime näiteks “web development”, ja keeleks, milles me soovime reklaami esitada, valime me inglise keele.

 

 

Nüüd klõpsates nupule “Next”, jõuame me järgmise sammuni, kus on teil võimalik oma reklaamile anda pealkiri ja kirjeldus.

7. Nii, ja olemegi jõudnud sammuni, kus teil on võimalik anda oma reklaamile pealkiri(headline) ja kirjeldus(description). Kui te pole varem Adwordsi reklaamidega kokku puutunud on see hea koht kus harjutada reklaamide loomist, aga muidu täitke lihtsalt edasi liikumiseks nõutud väljad kasvõi millegi täiesti ebaolulisega.

Rõhutame veelkord, et Google Adwords nõuab lihtsalt hiljem kustutatava reklaami loomist kogu protsessi lõpetamiseks.

 

 

8. Oleme jõudnud kohta, kus teil on võimalik valida omale eelarve ja kui palju te olete nõus keskmiselt oma reklaami peale päevas kulutama.

Meie valime näiteks meile soovitatud päevaseks kulutatavaks summaks “5” eurot.

Lisaks sellele on teil võimalik valide ka teile endale sobilik eelarve, klõpsates allpool “Enter your own budget”.

 

 

9. Edasiselt näeme me ülevaadet oma kampaaniast, sammul “Review your campaign settings”. Siin on näha, et reklaamile ei ole antud kindlat pealkirja, ega ka kirjeldust.

Seetõttu on käesolev reklaam ka üsna inetu välimusega, ja ei ole suunatud ka ühegile ettevõttele eesmärkide saavutamiseks, vaid tehtud lihtsalt konto loomiseks mõeldud protsessi lõpetamiseks.

Nüüd klõpsame taaskord edasi liikumiseks “Next”.

 

 

10. Ja olemegi jõudnud kogu protsessi viimase sammuni, mis omab tõesti ainukest tähtsust teie Google Adwordsi konto loomisel.

Seda nimelt põhjusel, et siin on teil vaja sisestada:

Billing country – riik, kus makseid sooritatakse

Time zone – Ajatsoon

VAT registration code(ainult soovi korral) – klõpsake “Tax information”

 

 

Järgmiseks olete te kohustatud lisama lahtrisse “Name and Address” oma elukoha andmed.

Lisaks peate te veel loomulikult valima makse-tüübi, ehk kas teie poolt määratud summa laekub Google Adwordsi kontole igakuiselt “automaatselt” või teete makse ise “manuaalselt”.

 

 

Viimaseks peate te sisestama kõik oma krediit või deebet kaardi vajalikud andmed, ja ongi kõik!!!

Vajutage lihtsalt “Submit” ja oletegi Google Adwordsi konto omanik.

KUIDAS NÄEB VÄLJA EELNEVALT LOODUD REKLAAMI KUSTUTAMINE:

Pange lihtsalt loodud reklaam-kampaania ette linnuke ja siis klõpsake “edit” ning “remove”.

 

 

NÜÜD, KUI TE OMATE GOOGLE ADWORDSI KONTOT, ON MEIL VÕIMALIK TEILE NÄIDATA, KUIDAS KÄIB A/B SPLIT TESTI TEGEMINE:

A/B Testimine(A/B Split Testing) näeb välja selline:

1. Esimese sammuna tehakse Google Adwordsis ühele veebilehele kolm erinevat reklaami.

2. Teise sammuna tehakse kõigile kolmele reklaamile erinev “ad copy”(title”, “meta description”) jne.

3. Järgmiseks määratakse igale reklaamile erinev sihtgrupp. See tähendab siis seda, et igale reklaamile määratakse ära erinevate sihtgruppide demograafia (erinevad keeleoskused, vanused, erialad, elukohad jne).

4. Järgmise kuu jooksul on näha milline reklaamidest töötab kõige paremini. See otsus võetakse vastu näitajate põhjal nagu on:

  • Ctr %
  • Bounce rate %
  • Clicks
  • Impressions
  • Conversions

Pärast seda jäetakse alles ainult üks kõigist kolmest kõige paremaid tulemusi andev reklaam ja ülejäänud kaks lihtsalt kustutatakse.

5. Lõpuks asendatakse kaks kustutatud reklaami kahe uue reklaamiga, millele on määratud erinev sihtgrupp ja “ad copy” (“title”, “meta description”). Selle tulemusena on võimalik luua uus reklaamide vaheline võrdlus(milline kolmest reklaamist annab kõige paremaid tulemusi).

Seda protsessi korratakse iga kuiselt või isegi iganädalaselt.

Selline näeb välja Google Adwordsi a/b testimine ja sellel moel peaksid seda tegema ka sina.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *