competition-analysis-of

Kuidas viia läbi konkurentsianalüüs 5 järgmise ja lihtsa sammuga?

Mida iganes te ka ei tee, on võib täie kindlusega öelda, et seal on olemas teisigi ettevõtteid, kes pakuvad täpselt sama teenust või toodet mida teiegi ja sellepärast tuleb läbi viia ka konkurentide analüüs.

Nii ülerahvastatud turul, vajate te nii palju informatsiooni ja andmeid, kui vähegi võimalik, et saavutada eelis teie konkurentide ees.

Teistest alati sammukese ees püsimiseks tuleb teil regulaarselt läbi viia põhjalik konkurentide analüüs.

Miks on konkurentide uuring oluline?

Konkurentide analüüs on strateegiliste uuringute üheks valdkonnaks, mis spetsialiseerub teie rivaalide kohta informatsiooni kogumisele ja analüüsile.

See on esmatähtis taktika sellest, et saada teada, mida teie konkurendid teevad ja millist ohtu nad teie ettevõttele kujutavad.

Viimaste andmete kohaselt, üle 40% erinevate ettevõtete professionaalidest nõustuvad, et konkurentide kohta käiv luure on kriitilise tähtsusega teie ettevõtte edu eesmärgil.

Konkurentide analüüs on tegelikult lihtsalt väikese hulga avalikus domeenis saada oleva andmekogu omandamine.

Lisaks sellele on teil loomulikult võimalik leida veel informatsiooni ka kasutades otsingumootoreid.

Kuigi põhjalik analüüs selleks mõeldud programmide abil annab teile kõige rohkem teavet, saate te ka palju vajalikku hankida ka kodus arvuti taga istudes. Siit näete te täpsemalt, kuidas te seda kõike tegema peaksite.

KUIDAS VIIA LÄBI KONKURENTIDE ANALÜÜS

1. Tuvasta oma 10 peamist konkurenti

See peab alati olema teie esimeseks sammuks konkurentsi analüüsi tegemisel. Kas te olete teadlik oma peamistest konkurentidest?

Kui te müüte internetis oma tooteid või teenuseid, konkureerite te suure tõenäosusega kümnete või isegi sadade ettevõtetega, kes pakuvad tarbijatele samu tooteid või teenuseid.

On teie puhul tegu kas kohaliku või rahvusvahelise ettevõttega, on arvatavasti teie ettevõtte turundusmeeskonnas keegi, kes võib teie konkurentidele oma suurepäraselt toimivate turundusstrateegiatega kiiresti hirmu nahka ajada.

Kui te vajate abi oma konkurentide tuvastamisel, siis Google on selleks suurepärane tööriist. Lihtsalt mõne otsingumootori abil mõne toote või teenuse otsimine, võib tulemuste lehel esile tuua peamised konkurendid.

Teiseks tõhusaks viisiks konkurentide leidmiseks on sellise internetitööriista kasutamine nagu SEMRush.

SEMRush on hea tarkvara selleks, et näha, milliseid märksõnu teised ettevõtted parimate tulemuste saavutamiseks kasutavad.

2. Analüüsi ja võrdle konkurendi sisu

Lõpuks, kui te olete oma konkurendid tuvastanud, saate te panna aluse oma konkurentsi analüüsile ja kaevata märksa sügavamale, et saada paremini aru, millist tüüpi sisu te avaldate.

Läbi teie sisu analüüsimise saame me aidata teil kindlaks määrata võimalused, mis aitavad teie saidi sooritusvõime ületada konkurentide omast. Millist tüüpi sisu loomisele teie konkurendid keskenduvad?

Teie veebisaidi sisu sisaldab infolehti? YouTube’i kanaleid? Neti ülekandeid?

Lõpuks, kui te olete leidnud üles nende sisu, on teil võimalik ära määrata selle kvaliteet ja näha võrdlust teie saidi sisuga.

Tehke kindlaks, kui sagedasti nad midagi oma saidil värskendavad ja sinna uut sisu lisavad.

Kokkuvõttes jälgige, kas nad teevad midagi sellist, mida teie pole oma saidi parandamiseks teinud.

Kui teie konkurendid avaldavad pidevalt juhtumiuuringuid, võib see olla osa põhjusest, miks kliendid jõuavad pigem teie konkurentideni. Tulevased kliendid tahavad ikka ja alati teada, mis tunne on töötada teie ettevõttega.

Järgmiseks uurige lähemalt nende blogi.

Kui teie konkurentidel on tavaks avaldada oma ettevõtte saidil vähemalt 3 korda nädalas, samas kui teie teete seda jällegi ainult iga kahe nädala tagant, on teie ettevõttel kasulik liikluse suurendamiseks hakata avaldama teie konkurentidest sagedamini ja suuremal hulgal olulisi artikleid.

Ainult sagedane artiklite lisamine ei too teil mingit tulu, vaid lisatud sisu peab omama ka väärtust.

3. Analüüsi nende SEO-d

Ütleme, et teie konkurentidel on samat tüüpi veebisaidi sisu, mida te värskendate sama sagedasti, ja loote ka kõrgekvaliteedilist tööd. Nüüd peaksite te vaatama natuke lähedamalt, et näha mida nad teevad teisiti kui teie.

See võib olla nende SEO.

Kui te ettevõtte omab olulist blogi, siis teate te ka, kui oluline on selle sisu. Konkurentide poolt loodava sisutüübi konkurentsianalüüsi läbiviimisel on kasulik arvestada ka selle sisu SEO-ga.

Google BERT-i nimelise algrütmi abiga saavad otsingumootorid järjest paremini aru teie kavatsustest.

Need päevad on ammu möödas, kui teil piisas ainult märksõnade toppimisest oma sisussem, mis omakorda garanteeris teile parimad võimalikud tulemused tulemuste lehtedel.

Proovige lihtsalt oma konkurente lüüa nende enda mängus.

4. Vaadake nende sotsiaalmeedias osalemist

Ettevõtte kohaolek sotsiaalmeedias kogu järjest enam olulisust, ja iga ettevõte kasutab igat platvormi omal moel. Sotsiaalmeedia on hea viis ettevõtetel nende kasutajate ja fännidega suhtlemiseks.

Lisaks sellele kasutavad ettevõtted neid saite ka sisu jagamiseks.

Järgmiseks sammuks teie konkurentsianalüüsis on ära määramine, kuidas teie konkurendid kasutavad sotsiaalmeediat ja seovad selle oma turundustehnikatega.

Nüüd tuleb teil ainult näha, kas te olete võimelised oma konkurente sotsiaalmeediast leidma, aga lisaks sellele tahate te ka näha, kui tõhusalt nad kasutavad ära oma profiile.

Millist tüüpi informatsiooni nad postitavad? Mis on postituste avaldamise sageduseks? Kas nad omavad kaane- ja profiilifotosid?

Aga kuidas on tihtipeale mööda vaadatud platvormidega nagu Google My Business ja Pinterest?

Järgmisena kontrollige kaasamist sotsiaalmeediasse. Kas nende postitused koguvad klikke? kas neil on olemas vajalikud jälgijad? Kas nad postitavad fotosid, kus tutvustatakse sündmusi või ettevõtte kultuuri?

Need on ka küsimused, mida te peaksite endalt küsima, kui te kontrollite oma konkurentide profiile. Pidage meeles, et nende profiili olemasolu ei tähenda veel, et nad on võitjad sotsiaalmeedias.

Ärge lahkuge oma oma saidilt kiiruga. Viige ennast kurssi sellega, mida teie konkurendid teevad ja mida saate teie teha nendest paremini.

5. Tuvastage kohad, kus te peaksite tegema vajalikke uuendusi

Pärast konkurentsianalüüsi peaks teil olema märksa parem ülevaade sellest, mida teie konkurendid täpsemalt teevad.

Võtke iga konkurendi kohta kogutud informatsioon ja tuvastage kohad, kus teil on võimalik teha parandusi teie enda töös. Kui te vaatate piisavalt lähedalt, leiate te paratamatult alati midagi, mida annaks parandada.

Teil ei ole võimalik tuvastada oma võtme valdkonnad, mida te saate parandada läbi sisu loomise, otsingumootorile optimeerimise ja sotsiaalmeedia kaasamise, vaid kinnitada ka oma ettevõtte kohaolek koos potentsiaalsete klientide, blogi lugejate ja sotsiaalmeedia kasutajatega.

Alustamine!

See graafikus on teil võimalik näha teavet, mida konkurendid teile juba pakuvad nende saitide, sotsiaalmeedia ja sisu kaudu.

Üha enam peavad ettevõtted oma edu võtmeks konkurentide käest nendeni jõudvaid aruandeid.

Kui te tahate ennast asetada teie konkurentidest ettepoole, alustage uuringutega, mis on juba algselt teie käeulatuses. Järgmiseks planeerige, mida teie ja teie meeskond peaks veelgi tegema selleks, et teie ettevõte teiste seast silma paistaks ja oleks kasutajate jaoks esimeseks valikuks.

Tags: No tags

One Response

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *