google-algoritm

Google Algoritm ja selle peamised värskendused.

Kõige pealt sellest, mis asi on tegelikult üldse Google algoritm?

Kui te olete teadlik kõigest, mis toimub internetiturunduse maailmas või otsite isegi aegajalt internetist endale midagi kasulikku, olete te tõenäoliselt kuulnud terminit “Google algoritm”. Et aru saada sellest, mis asi Google’i algoritm on, mis asjad algoritmid üleüldse on.

Standartseks mõisteks on – tegu on reeglite kogumikuga probleemi lahendamiseks piiratud arvu sammudega.

Arvutite keeles seab algoritm arvuti jaoks etapi väga konkreetse ülesande täitmiseks. Nagu näiteks võib arvuti olla programmeeritud viisil, et see peaks täiesti juhuslikult otsustama ja välja valima mõne arvu vahemikus 1 – 1000. Tegu on ülesandega, mis omab kindlat algus- ja lõpp punkti.

Teise nurga alt vaadates võite seda võtta kui matemaatilist võrrandit. Võib olla antakse teile korraldus viia täide neljases vahemikus 1000 kuni 900, mis peaks välja nägema nii – “1000, 996, 992, 988, 984, 980” jne. Kuigi tegu on lihtsakoelise algoritmiga, aitab see teil jõuda natuke lähemale keerukamatele versioonidele.

Kõik Google`i algoritmid järgivad täpsemalt sama peamist definitsiooni ja algoritmi reeglit nagu me ka eelnevalt kirjaldasime. Mõelge mida te viimati Google`i otsingumootori abil püüdsite leida. Trükkisite te sisse kas märksõna “parimad muusikavideod” või siis “rõivapoed Tartus”, otsingumootor pakkus teile seepeale välja suurel hulgal erinevaid tulemusi, mille seast teil on võimalik valida.

Aga kuidas otsustada, milliseid tulemusi tuleks teile esitada ning millises järjekorras. Selles aitabki teid Google algoritm. Otsingutulemuste esitamiseks on olemas väga keerukas Google algoritm, milles toimuvad väga sagedased muutused. Kuigi ükski ettevõtte ei avalda meile kunagi täpsemalt kuidas näeb välja nende Google algoritm, on siiski siin olemas mõned teadaolevad elemendid, mis mõjutavad teadaolevalt lehe võimet kuvada neid teatud märksõnade tulemustes:

  • Märksõnade esitamine lehe tiitlis, päise sildi ja metakirjelduses
  • Naturaalsete ja teie lehele suunavate orgaaniliste linkide arvu
  • Kuidas veebisait toimib mobiilsetes seadmetes nagu nutitelefonid ja tahvelarvutid

On täiesti tõsi, et peaaegu igapäevaselt tutvustab Google algoritm meile tehtud muudatusi. Mõned neist on imeväikseid korrektuurid ja teised jällegi mõjutavad teie otsingutulemuste lehte märkimisväärselt. Siit saate te lühikese ülevaate sellest, millised on aastate vältel olnud kõige oluliseimad muudatused ja karistused koos SEO nõuannetega.

Mis oleks, kui teil oleks võimalik saada ülevaade sellest, millised värskendused täpsemalt teie orgaanilist liiklust mõjutavad ja lisaks sellele ka kuidas? See on täiesti võimalik tööriista “Rank Tracker” abil. Kõik mida te peate selleks tegema on Rank Trackeri käivitamine ja oletegi oma saidile projekti loomiseks valmis. Seejärel klõpsake ülemises menüüs nupule “Update Traffic (värskenda liiklust)” ja oma konto tööriistaga sünkroonimiseks sisestage Google Analyticsi mandaadid. Rank Trackeri töölaua alumises osas saate te valida “Organic Traffic (orgaaniline liiklus)”.

Nüüd peaksite te nägema, kas mõni teie liikluse muudatustest oli seotud Google`i värskendustega. Järgmisena vaatame üle kõik värskendused ja kuidas neid tuleks kohandada.

1. Panda

Panda eesmärgiks on ära määrata veebilehtedele nende nn. kvaliteediskoor, mille järgi luuakse ka paremusjärjestus. Algselt tegutses Panda pigem filtrina kui Google`i algorütmi osana, kuida 2016. aasta Jaanuaris lisati see ametlikult põhialgorütmide kogumikku. Panda kasutamine on muutunud iga aastaga ainult sagedasemaks ning selle tõttu on nii karistused kui taastumised kiiremini toimuvad.

Kohandada tuleks seda kontrollides regulaarselt saidi sisu dubleerimist, õhukest sisu ja märksõnade lisamist. Selle jaoks sobib teile näiteks indekseerija nimega “SEO PowerSuite Website Auditor“.

Välise sisu duplikatsioonide esinemise kontrollimiseks kasutage plagiaadi kontrollijat, nagu näiteks “Copyscape”.

Kui te omate e-kaubanduse saiti ja te ei saa lubada omale 100% ainulaadse sisu olemasolu, proovige kasutada originaalseid pilte, kus vähegi võimalik, ja kasutage lisaks kõigele eelnevale ka kasutajate kommentaare, et tootekirjeldused paistaksid rahva kergesti välja. Lisateavet sisu auditeerimise kohta leiate siit …

2. Penguin

Google Penguini eesmärgiks manipuleerivaid linke omavate saitide koha parandamise takistamine.

Alates 2016. aastast on Penguin kuulunud Google`i põhialgoritimide hulka, kuid erinevalt Pandast töötab see reaalajas.

Kohandamiseks peaksite te jälgima oma lingiprofiili kasvu ja viima läbi regulaarselt auditeid läbides lingikontrolli nagu “SEO SpyGlass”.

Tööriistade “Summary” töölaualt leiate te oma lingiprofiili kasvu graafiku. Kui te leiate midagi ebaharilikku, on need piisavad põhjused, et vaadata üle ootamatult omandatud lingid.

Statistikad, mida meile teadaolevalt Penguin arvesse võtab, on lisatud SEO SpyGlassi karistusriski valemisse. Karistusriskide kontrollimiseks, liikuge “Link Penalty Risk” vahekaardile ja valige oma lingid ning klõpsake seejärel juba nupul “Update Penalty Risk”. Kui kontroll on lõppenud, kontrollige lahtrit “Penalty Risk” ja veenduge, et teie poolt oleks üle vaadatud kõik lingid, mille skooriks on rohkem kui 50%.

Detailsemalt linkide auditeerimise koha leiate siit…

3. Hummingbird

Hummingbird aitab Google’il otsingupäringuid paremini tõlgendada ja pakkuda tulemusi, mis vastavad otsija kavatsusele. Ehkki märksõnad omavad siiani teie jaoks suurt tähtsust, aitab Hummingbird teil päringuid järjestada, isegi kui see ei sisalda otsija poolt sisestatud täpseid sõnu või fraase. See saavutatakse läbi naturaalse keeletöötluse, mis tugineb latentsele semantilisele indekseerimisele (latent semantic indexing) ehk kaas-esinevatele terminitele ja sünonüümidele.

Kohandamiseks laiendage oma silmaringi märksõnade uurimisel ja keskenduge märksõnade asemel hoopis kontseptsioonidele. Viige hoolikalt seotud otsinguid, sünonüüme ja kaasnevaid termineid. Selliste ideede heaks allikaks on “Google Related Searches” ja “Google Autocomplete”. Kõik need võimalused on inkorporeeritud Rank Trackeri märksõnade uurimise moodulisse.

Kasutage neid teadmisi on sihtrühma paremaks mõistmiseks ja sisu mitmekülgsemaks muutmiseks. Luues tervikliku ja väärtuslikku sisu, mis omab otsija jaoks väärtust, võidate te nende kaasamise kui ka SEO osas. Põhjalikusesse süveneme me selles postituses hilisemas faasis, kui me räägime sellisest rakendusest “RankBrain”.

4. Pigeon

“Pigeonil” on oluline osa just nende otsingutes, milles mängib olulist rolli kasutaja asukoht. Loodud värskendused lõid tihedama seose kohaliku algoritmi ja põhialgoritmi vahel – nüüdseks kasutatakse kohalike tulemuste järjestamiseks traditsioonilisi SEO tegureid.

Kohandamisel investeerige lehe on- ja off-page SEO-sse aega. Suurepäraseks lähtepunktiks on veebileheanalüüsi käivitamine WebSite Auditoriga. Tööriista sisuanalüüsi töölaud annab teile hea ettekujutuse lehe optimeerimise aspektidest, millele te peaksite keskenduma.
Hea viis lehevälise SEO ehk off-page SEO-ga alustamiseks on ärikataloogidest nimekirja koostamine. Need ei tööta teie heaks mitte ainult backlinkidena, vaid aitavad teil parandada ka teie positsiooni otsingutulemuste lehel – eriti hästi just otsingumootoris Google. Kvaliteetseid katalooge saate hõlpsasti leida pöördudes veebimeistrite poole, kelle poole pöörduda teie lingi lisamise palvega LinkAssistanti abiga.

Nüüd klõpsake “Look for Prospects”, valige kataloogid ja seejärel peategi sisestama juba märksõnad. Kindlasti tasuks ära täpsustada kategooria märksõnad ja teie asukoht (nt. veebiarendaja Tallinn). Hetke pärast tagastavad teile tööriistad nimekirja teie nišile vastavatest kataloogidest, kaasaarvatud omanike emaili aadressidega. Lisainformatsiooni kohaliku ehk “local SEO” kohta leiate siit…

5. Mobile

Seda kasutatakse just lehe mobiilse versiooni puudumisel ja halva mobiilse kasutatavuse puhul. Google`s Mobile Update (ehk Mobilegeddon) kinnitab, et mobiili-sõbralikud lehed leiaksid ennast mobiilsetes otsingutes parimal kohal, kui mobiilselt mitte optimeeritud lehed filtreeritakse välja ja saadetakse tulemustelehe lõpuossa.

Selle kohandamiseks minge mobiilsele versioonile ja keskenduge kiirusele ja kasutatavusele. Google`i mobiili-sõbralikkuse testimine aitab teil näha, milliseid teie veebilehe mobiilse versiooni aspekte te peaksite parandama. Test on integreeritud veebisaidi audiitorisse, nii et teil oleks võimalik kiiresti kontrollida oma lehtede mobiilisõbralikkust. Selle leiate te järgnevalt: Content Analysis > Page Audit, vahelehe “Technical Factors” alt.

6. RankBrain

Kasutatakse päringupõhiste olulisuse funktsioonide puudumisel, pinnapealse sisu ja kehva UX korral. RankBrain töötab osana Google`i Hummingbirdi algoritimist. Tegu on masinõppe süsteem, mis aitab Google`il aru saada päringute tähendusest ja pakub neile küsimustele vastuseks kõige paremini sobivaid otsingutulemusi. Google räägib RankBrainist kui tähtsuselt kolmandal kohal olevast faktorist. Ehkki me ei ole teadlikud kõikidest RankBraini miinustest ja plussidest, on üldine arvamus, et see tuvastab antud päringu jaoks järjestatud veebilehtede asjakohasuse funktsioonid, mis on põhimõtteliselt päringupõhised järjestamistegurid.

Kohandamiseks tuleks konkurentsianalüüsi abil optimeerida sisu asjakohaseks ja terviklikuks. Veebisaidi audiitori TF-IDF-tööriista abil saate leida olulisi termineid ja kontseptsioone, mida kasutab suur osa teie tipptasemel konkurentidest – need on suurepärane viis teie sisu mitmekülgemaks muutmiseks.

7. Possum

Possumi värskendused tagavad, et kohalikud tulemused erinevad sõltuvalt otsija asukohast – mida lähemal olete te ettevõtte füüsilisele aadressile, seda tõenäolisemalt näete seda ka kohalike tulemuste seas. Possum tagas ka sarnaste päringute tulemuse paremusjärjestuse. Seejuures on imekspandav ka see, et Possum andis hoo sisse ka ettevõtetele, mis asuvad määratud raadiusest väljaspool.

Kohandamiseks laiendage oma märksõnaloendit ja jälgige ka asukohapõhist positsiooni lehel. Possumi volatiilsuse tõttu peavad kohalikud ettevõtted tänaseks päevaks sihtima suuremal hulgal märksõnu kui seda oli vaja teha varasemalt. Oma paremusjärjestust kontrollides veenduge, et te teete seda oma sihitud füüsilisest asukohast. Seda on teil võimalik teha Rank Trackerist: Preferences > Preferred Search Engines. Siis klõpsakse Google`i kõrval asuvale nupule “Add Custom” ja seejärel määrake võimalikult täpselt ära teie poolt eelistatud asukoht – seda on võimalik teil teha nii täpselt, kui on tänava aadress.

8. Fred

Fred rakendus sihib Google`i poolt kinnitatud värskendusi ehk veebisaite, mis rikuvad Google`i veebimeistri korraldusi. Enamik mõjutatavaid saite on madala kvaliteedi ja väärtusetu sisuga blogid, mis on peamiselt loodud reklaamitulu teenimiseks.

Vaadake üle Google`i otsingu kvaliteedijuhised ja olge ettevaatlikud lühikese sisu suhtes. Kui te esitate oma potentsiaalsetele klientidele reklaame, tehke kindlaks, et nende poolt leitud lehed on kõrge kvaliteediga ja pakuvad olulist ning väärtuslikku sisu. Ärge üritage trikitada Google`it arvama, et teie lehest midagi sellist, mida see tegelikult endast üldse ei kujuta. Enamik kirjastajaid teenivadki kasumit eelkõige just reklaamide arvelt, mis on ka täiesti legaalne, aga ainult niikaua kui te ei tegele pettustega.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *