black-pen-near-iphone-and-apple-magic-keyboard-934062 (1)

Veebihaldus: Peamised vead mida veebihalduse juures tehakse.

Mida tähendab täpsemalt veebihaldus?

Lühidalt öeldes tähendab veebihaldus kõiki tegevusi, mis on seotud postituste lisamisega oma veebisaidile ja hooldamisega. Ehki paljud eraisikud ja ettevõtted kannavad oma veebisaitide eest hoolt ise, siis enamus ettevõtteid pöörduvad selles osas siiski väliste tehnoloogiaettevõtete poole, sest veebihalduse erinevates etappides tekib paratamatult vajadus erinevate tehniliste teadmiste järgi.

Koostöö hetkel kohtub klient tehnoloogiaettevõtte esindajaga, et arutada, milline peaks teie projekt tulevikus visuaalselt välja nägema. Mis tahes ettevõtet esindava saidi loomisel on vajalik navigatsioonisüsteemi ehitamine, mis muudab käesoleva veebisaidi kõigile hõlpsasti kasutatavaks. Ühe ideaalse veebisaidi puhul peaks olema kasutajatel võimalik jõuda nende poolt otsitava teabeni vaid paari klõpsu abil. Pärast teile sobiva visuaalse ja hõlpsasti navigeeritava saidi kujundamist edastab disainer projekti programmeerijale, kes kirjutab koodi teie saidi internetis esitlemiseks. Järgmisteks sammudeks peale veebisaidi kujundamist ja programmeerimist on veebisaidi majutamine serverisse ning hooldamine. Hooldus hõlmab jällegi uue sisu lisamist, kui teie ettevõte veebisait vajab värskendusi.

1. Teadmatus ettevõtte eesmärkidest

Üheks suurimaks probleemiks on see, et suurte ettevõtete juhid annavad kellegile veebisaitide ehitamiseks lihtsalt käsu, ilma tutvustamata, millest peaks antud ettevõtet esindav sait rääkima.

Enamik ettevõtteid peaks ennem oma disainiprojektide alustamist tegema omale selgeks, kuidas on neil võimalik oma saidil tõelist kliendiväärtust pakkuda.

2. Ärge looge disaini, mis on suunatud teie enda ettevõtte juhtidele

Ärge kujundage oma kodulehte, koondades sinna kokku infot ettevõtte eesmärkidest, ajaloost ja ettevõtte juhtide fotodest(selle tutvustava info jaoks luuakse iga ettevõtte saidile üldjuhul eraldi leht, nagu näiteks “MEIST”). Pidage meeles, et klientide poolt suunatud tähelepanu keskpunktiks pole mitte teie poolt tutvustatav ettevõte, vaid teie ettevõtte poolt pakutavad tooted ja teenused. Sait tuleks disainida just kliendi vajadusi silmas pidades. Kokkuvõttes: ärge ehitage veebisaiti, mis on meelepärane teie ettevõtte tippjuhtidele, sest nemad pole teie sihtrühmaks.

3. Ärge tellige projekte mitmelt erinevalt agentuurilt

Peamiseks probleemiks on see, et erinevatel agentuuridel on erinevad kujundusfilosoofiad ning erinevatelt ettevõtetelt tööde tellimine võib teis ja teie kasutajates segadust tekitada.

Kasutajaid häirib, kui nad näevad liikudes läbi veebilehtede igal sammul erinevaid kujundusi. Järjepidevus on võti kasutatava interaktsiooni disainini: kui kõik liidese elemendid näevad välja ja funktsioneerivad samamoodi, tunnevad kasutajad seda saiti kasutades ennast enesekindlamalt.

Parimate tulemuste saavutamiseks peaks kogu saidi disaini eest vastutama üks ja sama isik või siis vähemalt pidevate kujundustööde ülevaataja rollis olema sama grupp inimesi.

4. Kandke hoolt oma eelarve eest

Rusikareeglina peaks veebisaidi aastane hoolduseelarve olema umbes sama kui saidi ehitamise algkulud. Ilmselgelt on igapäevastest ja reaal-ajas tehtavatest uuendustest sõltuvate uudiste ja teiste projektide jooksvad kulud veelgi suuremad. Kui kulutate lihtsalt raha glamuurse veebisaidi ehitamisele seda samaaegselt uuendamata, muutub teie poolne investeering kiiresti tühjaks kulutuseks.

Teie internetis toimuvate muutuste tõttu vajate vähemalt korra aastas täielikku ümberkujundust, et vältida saidi vananenud ilmet ja arvestada kasutajate poolsete ootustega. Lisaks sellele on kohustuslik igaaastane saidi sisu uuendmine ja vanade lehtede ümberkorraldus.

Kui te olete loonud disaini kujundusstiili ja lehe mallide komplekti, et vältida 3. peatüki all mainitud probleeme, siis nende projekteerimisressursside ülalpidamiseks on vajalik ka eelarve koostamine. Kui teie lehtede stiilijuhised ja mallid ei arene koos muutuste nõuetega, näete te kiiresti sisenenud disaini entroopiat ja teie sait laguneb. Kõige tavalisemaks näiteks on vajadus graafikate, uute päiseribade(mis sisaldab näiteks menüüd), uute navigeerimisnuppude ja ikoonide järele.

5. Ärge ajage segi “turu-uuringut” ja “kasutatavuse kujundamist”

Enamik saidid on võtnud omaks kliendiandmete väärtuse disainimisel, aga kahjuks paljud neist tuginevad puhtalt ainult traditsioonilistele turu-uuringutele, nagu näiteks fookusgruppidele. Enamik neist meetoditest on seotud klientides huvi tekitamisega toodete vastu ja nende müügiga. Veebidisain on interaktiivne toode ja seetõttu on kasutatavuse tehnilised meetodid vajalikud, et uurida, mis juhtub kasutaja suhtlemisel saidiga.

Ükskõik kui suurel hulgal fookusgruppe te juhite, ei saa kasutajad olla teile abiks navigeerimise kujundamises, sest nad ei ole disainerid. Fookusgruppide abil saate te hõlpsasti infot selle kohta, mis on hetkel kasutajate murekohaks ja milles nad sooviksid abi saada. Klientide kuulamine viib teid tihtipeale frustratsioonini, mis võib hiljem muutuda võimaluseks midagi parandada ja lõpuks kui teil on tekkinud idee, peate te looma kujunduse prototüübi ning proovima seda koos kasutajatega kasutatavuse testis, et näha kas see tõesti nende jaoks töötab. Lisaks sellele on olemas lõputul hulgal kasutajad kes esialgse jutu põhjal on huvitatud mõnest tulevast funktsioonist, kuid hiljem pärast selle käivitamist osutub see neile liigu kulukaks, tülikaks või ei vasta reaalsuses nende vajadustele.

Ütleme näiteks, et teie sait saab hindeks 5.2 ja teie konkurent saab hindeks 5.6, siis sellel juhul peaksite te olema teadlik sellest, et teie sait vajab teatud parandusi. Aga kuidas parandusteni jõuda? Selleks peab teil olema põhjalik ülevaade saidi üksikasjalikust kujundusest ja osadest, mis peaksid muutuma, sest nad on segadust tekitavad, aeglustavad kasutajaid või ei tööta lehel nii, nagu te sooviksite.

6. Veebi strateegilise mõju alahindamine.

Tohutuks veaks on käsitleda veebi kui interneti brošüüri. Veebi tuleks pidada üheks olulisemaks teguriks tulevikus äri tegemises.

Oma turundusmeeskonna juhilt peaksite te küsima, millised strateegilsed mõtted on neil selliste mõistetega nagu “virtuaalsed projekti rühmad” ja “mobiilsed tehingud”. Veeb võimaldab äritegevuseks täiesti uusi viise, nagu näiteks täielikku globaliseerumist. Kui te ei ole teadlik neist uutest ärivõimalustest, võib teie ettevõtte väga kiiresti kokku kuivada.

Kaks klassikalist viga tehnoloogia muutuse ennustamisel on selle lühiajalise mõju ülehindamine ja pikaajalise mõju alahindamine. Tänu veebi laialdasele üles ehitusele ülehindavad inimesed milleks on see võimaline aasta või paari jooksul: enamik veebisaite ei too teile suurt kasumit nii lühikese aja jooksul. Võrgustike mõju kasvab samm-sammult ja veebi tõeline väärtus selgub alles pärast ulatuslikku äriprotsesside ümbertegemist.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *